Ben je op zoek naar een dagbesteding op maat voor je kind?
In onze mooie ruime groepsruimte is nog plaats voor 3 jongeren die onze dagbesteding komen bezoeken. Er is een programma op maat voor ieder kind en het unieke aan Stichting Pim is dat kinderen met zeer uiteenlopende mogelijkheden samen onderwijs en zorg ontvangen. Wil jij graag de dieren verzorgen, wil je veel bewegen (onder professionele begeleiding) en je lezen blijven oefenen of geniet jij juist van snoezelen en zwemmen en daarna even rusten?  >>

Stichting Pim, een uniek ouderinitiatief, een tweede thuis voor onze vaste bewoners en logeercliënten. Daarnaast sinds 2013 ook een fantastische dagbestedingsplek.

Een tweede thuis

In 2006 werd Stichting Pim opgericht; een Tweede Thuis voor acht meervoudig beperkte kinderen. Een uniek initiatief uitgevoerd  door en onder toezicht van de ouders van deze acht kinderen. Ondertussen zijn onze kinderen uitgegroeid tot geweldige, bijzondere en unieke jongeren en zijn we een aantal jaren verder in de ontwikkeling van onze woning.
De zorgwoning biedt onze jongeren nog steeds een omgeving en de middelen om zich optimaal te ontwikkelen  en te ontspannen onder leiding van gekwalificeerd personeel dat uitgaat van de specifieke wensen van de bewoners. Hierbij staat respect en liefdevolle bejegening centraal.
Wij  zijn trots op het bereiken van deze vorm van zorgverlening voor onze gehandicapte jongeren en zijn een voorbeeld geweest  voor andere initiatiefnemers. Natuurlijk zitten we niet stil en zijn we als stichting steeds in ontwikkeling en  proberen wij  de zorgverlening  alsmaar verder te optimaliseren. Het realiseren van een logeeropvang en de dagbesteding zijn enkele voorbeelden hiervan.
Daarnaast zijn we al zeer ver op weg naar een HKZ-certificering (kwaliteitsnormering voor de zorg). We moeten voor een aantal documenten nog de puntjes op de i zetten, maar hopen dit najaar op te kunnen voor deze belangrijke stap naar verdere professionalisering.

Stelvio Challenge